Die besten Facebook Seiten

Die 6 besten Facebook-Unternehmensseiten und was wir von ihnen lernen können

 

Die organische Reichweite von deiner Unternehmensseite auf Facebook ist im Lauf der Jahre immer weiter gefallen. Hat sich der Algorithmus von Facebook gegen dich verschworen, oder machst Du irgendetwas falsch?

Ersteres. Traurig, aber wahr.

Ich erkläre Dir jetzt, warum das so ist.

Facebook verringert die organische Reichweite sehr bewusst. Organisch bedeutet, dass du kein Geld ausgibst, um deine Fans zu erreichen. Facebook verdient jedoch über Werbung sehr viel Geld und will daher, dass deine Firma in Zukunft mehr Geld in Werbung steckt.

Durch eine geringere organische Reichweite erreicht dein Unternehmen über Facebook weniger Menschen als vorher. Wie Du das ausgleichen kannst? Ganz einfach, durch bezahlte Werbung.

Mittlerweile beträgt die organische Reichweite von Posts nur noch knapp 10% der Follower, tendenz weiter sinkend.

Trotzdem gibt es viele Unternehmen, die auch in Zukunft über Facebook Geld verdienen werden. Gerade schaue ich mir einige davon an und rekonstruiere ihre Marketingstrategie.

Die Strategien kann man nicht eins zu eins adaptieren, aber dennoch sind in jeder erfolgreichen Strategie Elemente enthalten, die man selbst für sich nutzen, das heißt in seine Facebook-Maßnahmen einbauen kann.

Jetzt folgen die besten Facebook-Unternehmensseiten, die wir jetzt gemeinsam analysieren und im Anschluss deren Strategie für unser Unternehmen adaptieren werden.

1. Facebook

Schauen wir uns doch zunächst einmal Facebook selbst an. Mit über 200 Millionen Likes ist sie die beliebteste Unternehmensseite des sozialen Netzwerks.

Dass die eigenen Mitarbeiter sich in ihren Metier auskennen, ist nicht verwunderlich.

 

Videos sind derzeit die beste Möglichkeit, um auf organische Reichweite zu kommen. Das hat mehrere Gründe. Facebook geht aktiv gegen den großen Konkurrenten Youtube vor und fördert Video-Content, der auf der eigenen Plattform hochgeladen wird.

Hier sehen wir, wie Facebook das nutzt durch Q&A-Videos (Questions & Answers).

Nutzer lieben Videos. Facebook zufolge soll Video-Traffic in 2021 70% des Gesamt-Traffics auf mobilen Devices ausmachen.

Wie relevant ist das für Dich?

Sehr! Das bedeutet, dass Videos immer wichtiger werden, nicht nur auf Facebook. Nicht nur ist der Algorithmus aktuell so getrimmt, dass Videos bevorzugt gezeigt werden. Heute mit Video-Content anzufangen, hilft Unternehmen dabei, einem veränderten Kundenanspruch gerecht zu werden.

Infographic: Video Accounts for Half of Ever-Growing Internet Traffic | Statista You will find more infographics at Statista

Eine Besonderheit sind die “neuen” Live-Videos. Live-Videos haben eine deutlich höhere Interaktionsrate als normale Videos. Videos werden zudem öfter bis zum Ende geschaut und wecken das generelle Interesse der Zuschauer.

Dabei ist es einfach, Live-Videos umzusetzen. Zum Beispiel ist ein Q&A Live-Stream eine großartige Möglichkeit, um sich als Unternehmen oder Person vorzustellen und Fragen von Kunden zu beantworten. Für Early-Stage Startups ist ein Q&A Live-Stream insbesondere relevant, weil die ersten Kunden und Fans zu großen Stücken auch aufgrund der Personen hinter dem Unternehmen ein Produkt kaufen oder eine Seite liken.

Du kannst getrost klein anfangen. Live-Videos müssen locker und authentisch sein.

Humor und natürliches Auftreten ist bestens geeignet, um Zuschauer zu begeistern und einer Marke einen menschlichen Touch zu geben.

 

2. Starbucks

Startbucks hat weltweit 37 Millionen Fans.

Starbucks nutzt die Kombination aus Social, Local und Mobile perfekt.

Über die App (Mobile) lässt sich Kaffee bestellen, den man im Anschluss im Laden abholen und diese Erfahrung dann mit seinen Freunden teilen kann.

In den USA hat Starbucks zudem auf seiner Facebook-Seite einen interaktiven Store-Finder eingerichtet, mit dem man sich intuitiv die nächste Startbucks-Filiale anzeigen lassen kann.

 

Über einen Klick auf den jeweiligen Startbucks werdne Informationen zu Öffnungszeiten und Adresse angezeigt. Dadurch funktioniert die Überleitung von Facebook zu Ladengeschäft quasi barrierefrei.

Diese Funktion ist vor allem praktisch, wenn man in einer neuen Stadt unterwegs ist.

Tabs auf Unternehmensseiten zu einzurichten ist nicht schwer, denn Facebook bietet Templates für verschiedene Varianten von Haus aus an.

Über die Reiter auf der Unternehmensseite sind diese einsehbar. Du kannst dir Tabs so enirichten, dass deinen Besuchern auf Facebook die richtigen Informationen angezeigt werden.

Die Facebook-Seite von Starbucks ist auch mit dem Instagram- und Pinterest-Profil des Unternehmens verbunden. Dadurch werden Die Inhalte dieser Plattformen auch direkt auf Facebook gezeigt, darunter zum Beispiel Bilder oder Informationen zu verschiedenen Kaffeesorten.

Durch die lebendige Aufmache von Starbucks halten sich Besucher lange auf der Facebook-Seite des Unternehmens auf. Man kann stundenlang durch die Inhalte blättern.

Facebooks Algorithmus weiß das sehr zu schätzen, denn ihm ist die Interaktion mit einer Seite sehr viel wert. Das bedeutet, dass Facebook die Inhalte von Starbucks langfristig auch bevorzugt.

3. Nutella

Mit 32 Millionnen Fans ist Nutella kurz davor, eine der größten 100 Faceboook-Seiten der Welt zu werden. Der Brotaufstrich Nutella scheint nicht nur bei Kindern super beliebt zu sein. Aber das alleine reicht nicht, um so groß zu werden.

Fast 5% meiner privaten Facebook-Freunde haben die Nutella-Seite geliked. Doch woher kommt es, dass Nutella bei Facebook so erfolgreich ist? Zum  Vergleich: Die Seite von Duplo, dem Überraschungsei oder Hanuta haben nicht mal eine Million Likes. Nutella ist also sehr stark auf Facebook.

 

Nutella hat es verstanden, Content Marketing gewinnbringend zu nutzen. Nutella teilt leckere Rezepte, um die Vielfalt des Produktes zu zeigen. Die Firma macht das in Form von Bildern, Videos, Blogbeiträgen, you name it.

Content Marketing ist aufwändig und ohne eine gute Strategie oft nicht rentabel. In diesem Fall ist es jedoch ziemlich deutlich, dass Nutella mit seinen Inhalten und seinen Fans nicht nur seine Marke stärkt, sondern auch dafür sorgt, dass Nutella auf dem Brot, im Crêpe, oder mit Bananen gegessen wird.

Die gesamte Aufmache ist sehr vielfältig und es wird auf konstante Inhalte gesetzt. Fast jeden Tag wird auf der Seite ein Bild platziert – das hält die Fans bei Laune und sorgt für Wachstum des Kanals.

4. Otto.de

Otto.de hat 1.000.000 Facebook-Fans und ist nach Amazon der größte Online-Shop Deutschlands (vor Zalando, Platz 3).

 

In diesem Beispiel sehen wir, wie guter Kundenservice über Facebook funktioniert.

Otto.de antwortet innerhalb von 60 Minuten auf Facebook-Nachrichten, zu jeder Uhrzeit. Dadurch profitieren Kunden, die schnell und kurzfristig Kontakt zum Otto-Kundenservice aufnehmen wollen durch einen weiteren Kanal.

Es kommt aber noch besser.

Ich habe mir die Facebook-Seite von Otto genauer angeschaut und bin auf diesen Austausch mit Fan Chris gestoßen.

Chris beschwert sich in über eine misslungene Lieferung und hetzt in einem Post gegen Otto.

Diesen Post hätte man ignorieren oder löschen können. Hingegen versucht es die Service Mitarbeiterin Yvonne mit einer Entschuldigung und der Bitte, die Bestellnummer zu erfahren.

Der User hört nicht auf und hat nur noch im Sinn, Otto auf Facebook schlecht zu reden. Das ist der richtige Punkt, um auszusteigen.

Die Situation wurde damit bestmöglich gelöst.

Letztendlich willst Du den Kunden glücklich machen. Wenn Du ihm bei der Lösung eines Problems hilfst, kommt er immer wieder gerne auf Dich zurück und verzeiht auch Fehler. Einem Besucher, der jedoch offensichtlich nur seinen Druck ablassen will, darf man keine Bühne dafür bereitstellen.

5. Threadless

Threadless bietet T-Shits an, die von unabhängigen Künstlern designed wurden. Threadless hat 900.000 Fans auf Facebook.

Das Unternehmen geht Partnerschaften mit unabhängigen Künstlern ein und hat dadurch Zugang zu wunderschönen und einzigartigen Kunststücken, die es auf Facebook teilen kann.

Das Titelbild der Seite wurde von einem Künstler entworfen. In der Beschreibung kann man direkt auf dessen Profil auf Threadless springen und dort die von ihm designed T-Shirts kaufen.

Das Geniale daran?

Threadless geht Partnerschaften mit Designern ein und bewirbt deren Produkte kostenlos bei einem sehr großen Publikum. Die Designer profitieren von über 900.000 Facebook-Fans und können sich als Künstler vorstellen.

Das sorgt zunächst dafür, dass Threadless als sehr sympathisch wahrgenommen wird, denn bekanntermaßen ist es für selbständige Künstler oft schwer, Geld zu verdienen. Für Threadless bedeutet das im Gegenzug einen unendlichen Vorrat an eigenen Inhalten, für deren Produkten die Firma selbst überhaupt nichts zahlen muss.

Threadless schafft damit eine hervorragende Win-Win-Situation.

Hier ist noch ein Beispiel vom Künstler Christopher Golebiowski

Threadless hat auch seinen Online-Store auf der Facebook-Seite integriert. Fans können sich das Angebot direkt auf der Plattform ansehen und müssen Facebook zum Einkaufen nicht verlassen.

Du kannst einfach auf „Jetzt einkaufen“ klicken und durch den Produktkatalog blättern.

Du kannst Dir bestimmte Produkte genauer ansehen und die Kaufbestätigung dann auf der Webseite ausführen.

Die Integration des Shops in Facebook hat zwei Vorteile:

  1. Das Tracking des Kanals Facebook als Vertriebskanal funktioniert deutlich besser. Das heißt du kannst verfolgen, wie viele Kunden Du mit Facebook gewinnst.
  2. Über Remarketing (heißt bei Facebook Custom Audience) kannst Du Produktaufrufe verfolgen und gezielt auf Interessenten Facebook-Werbung schalten.

Mit Custom Audiences kannst Du deine Besucher und Kunden in verschiedene Segmente und Zielgruppen unterteilen. Dadurch hast du die Möglichkeit, einzelne Zielgruppen mit unterschiedlichen Inhalten zu bewerben. Deine Fans werden es dir danken, denn die Werbung ist dann viel relevanter und auf die individuellen Bedürfnisse deiner Kunden zugeschnitten.

Außerdem kannst Du mit Dynamic Ads den Fans genau die Produkte zu zeigen, die sie sich als letztes angesehen haben.

 

 

6. Pizzeria Paolo in Frankfurt

Die Pizzeria Paolo ist in Frankfurt über die letzten Jahre eine echte Institution geworden. Es läuft bei Paolo so gut, dass er erst vor kurzem seine alte Pizzaria komplett erneuert hat und nun für ein mit einem modernen Ambiente und hervorragenden Pizzen seine Kunden glücklich machen kann.

Die Pizzeria Paolo ist das perfekte Beispiel einer gelungenen Facebook-Seite eines lokalen Restaurants. Paolo ist ein Familienbetrieb und ich gehe davon aus, dass die Tochter dort die Facebook-Seite verwaltet – mit großartigem Erfolg.

Die Facebook-Seite von Paolo hat 1.900 Fans.

Das Titelbild ist ein Bild der beiden Chefs in ihrer Pizzaria. Kunden wissen direkt, wen sie da besuchen werden.

Wenn das nicht sympathisch ist.

Auf der Facebook-Seite findet man alle notwendigen Informationen, um sich einen Eindruck zu machen. Angegeben sind dort unter anderem

  • Link zu Website
  • Öffnungszeiten
  • Adresse
  • Arten von Speisen
  • Informationen über Liefermöglichkeiten
  • Hinweis zur Kinderfreundlichkeit des Restaurants
  • Informationen über Autostellplätze
  • Namen der Geschäftsführer
  • Gründungsdatum

Das ist aber lange nich alles. Auf der Facebook-Seite findet man verschiedene Arten von Content.

Es gibt viele Bilder von den Speisen, von der Küche, vom Restaurant, von den Chefs, und sogar vom Umbau der Pizzaria. Man hat wirklich den Eindruck, dass man auf der Facebook-Seite genau erkennen kann, was einen erwartet.

Außerdem gibt es Videos und themenbezogene Beiträge, zum Beispiel zur Fußball-WM oder zum Frankfurter Fressgassfest.

Als Frankfurter weiß ich, dass Paolo stadtbekannt ist. Ein Großteil dieser Bekanntheit kommt sicherlich von dem Facebook-Engagement der Pizzeria.

Die Pizzeria Paolo hat 240 Bewertungen, wovon 228 fünf Sterne-Bewertungen sind.

 

 

Fazit

Die organische Reichweite auf Facebook wird immer kleiner.

Für Unternehmen, die viel Zeit in den Aufbau ihrer Community auf der Plattform gesteckt haben, ist das schade.

Es ist nicht fair, dass Facebook nun Geld dafür verlangt, dass man seine Fans erreicht.

Aber es ist wie es ist. Auch Facebook ist ein wirtschaftlich denkendes Unternehmen und lässt sich seine Reichweite bezahlen.

Doch auch ohne hohe Budgets lässt sich über Facebook noch viel gewinnen.

Wenn Du es schaffst, die Interaktionsrate deiner Seite nach oben zu treiben, bedeutet das für Facebook, dass deine Seite ihre Fans bei gut ankommt. Du wirst dann durch mehr organische Reichweite belohnt.

Um dies zu erreichen, musst Du nicht das Rad neu erfinden. Du kannst dich an den obigen Beispielen orientieren und dir das Beste der Facebook-Seiten herauspicken und auf deine eigene Seite übertragen.

Mit diesen Seiten als Fundament solltest Du in der Lage sein, auch für dein Unternehmen eine erfolgsversprechende Strategie zu entwickeln.

Natürlich kannst Du diese Strategien nicht Eins zu Eins umsetzen. Schließlich bist Du kein weltweites Multi-Millionen-Dollar-Unternehmen.

Musst Du aber auch nicht, wie wir bei der Pizzaria Paolo gesehen haben.

Du musst lediglich verstehen, warum die Strategien funktionieren, um dann entsprechende Veränderungen an Deiner eigenen Unternehmensseite durchzuführen und ähnliche Aktionen umzusetzen.

Und solltest Du dabei Hilfe benötigen, freue ich mich, wenn ich dir bzw. deinem Unternehmen dabei helfen kann.

 

Gibt es eine Facebook-Unternehmensseite, die Dir besonders gut gefällt? Warum gefällt sie Dir so gut? Schreib es in die Kommentare.

About goals and personal development

We all strive to become better in our job and become better in handling life, right? Updated August 2018

Times are changing

Humans today are a thousand times better informed than they were 10 or 20 years ago. Our Smartphones are just a digital extentiosion of us and through internet, the whole world is changing. Not only the way we communicate or the way we learn and get information, it’s the whole thing that is going through a massive transformation.

Reading this means means you live in Germany or a country with similar standards. Then you are most likely just very different from your parents. It means what you care about is not security but freedom, not stability but variability. At least that’s how I feel about my friends and peers, the whole generation between 1985 and 1995, the kids you call young professionals today.

A short intro to generation Y

Most people of my age, the famous Generation Y, Bdemand of themselves to chose the right path for their life. What I mean is that we are looking for true fullfillment, and it’s harder than ever. Should we study engineering, open a restaurant, or maybe become a DJ? The problem about today is that there are too many options. It’s possible to move to almost any country in the world and become anything.

While older generations were predefined by a strong social framework, the generation of internet and social media grows up with at least ten times the opportunities. On top of having many opportunities, it is far easier to visualize our dream life, because we can find and follow role models online and get a taste of their life by consuming the content they put on their social media profiles.

But why is it so different? The history of your parents and family is far less important today than it used to. Back then, if your dad was a farmer, you would most likely become a farmer too, or at least someone who works with his hands. Today, if your dad is a farmer, good for him. But you’re not predefined to step in his shoes. You can still become a web developer, an Entrepreneur, a lawyer, a psychologist, or a digital nomad. It’s as easy as it sounds, isn’t it?

Yes it is. I believe today it is really true that everbody can become anything. But on the other hand, it is not. What doesn’t change is that you still have to devote time to build your life. You still have to put those 10.000 hours of energy into learning to become good and develop a valuable set of skills. This is especially true if you want to build your own company.

One interesting thing that everybody loves today is travel. Traveling became fairly cheap and easy. And since we can only laugh about the bottom of the Maslow pyramid, we strive for fun and self fullfillment. Everybody loves to travel and enjoy life, but how do you set yourself up to reach all of your goals, including financial stability, travel, family, and self fulfillment? For those who want a mediocre life with the benefits of the 21 century, life is quite a no brainer. Study, find a job, don’t waste your money, and you will have everything you need to do 1-2 nice trips per year, save some money by the end of the month and be set for retirement.

It is for the big thinkers with high ambitions to make the right decisions about how to design their lifes. It’s for the people who want to make the best out of the opportunities they are granted. Following the path that 90% of your peers are choosing, the end of the road leads to a very good and decent life. But what does the road less traveled look like? It looks great and very broad, if you’re willing to give whatever is necessary to reach your goals. And one universal approach to go from mediocrity to excellence is by becoming extremely good in what you’re doing for a living.

Find something useful that you really like

Let’s bring it down to one factor that always counts: The Benjamins. Unless you’re working in investment banking or consulting (or the few others) and are willing to devote the first five to ten years after university to work, it’s really hard to get close to a six figure income before turning 30 or 35. But money will buy you freedom, unless you’re stuck in an office 50, 60 or even more hours a week. Looking at big law firms, they throw six figure salaries at kids who just graduated, expecting them to devote at least 70 hours a week to work.

It’s really an option. But it also comes with high cost. There’s another and way simpler way to make good money and increase your freedom. And the most important: It works for everyone.

While thinking “it’s not about the money”, it’s very true that the goals you set usually need money to fullfill (“happiness” excluded).  But money should never be the motivation, unless you want to be driven not by a intrinsic cause, but by an extrenal trigger. Nobody wants that. That’s why it is so important to find the kind of work that you’re really passionate about, the kind of work that you love doing. If you love something that is completely useless, it’s your own fault. But there is most likely a skill or field that you really like that is valuable to people or companies.

And that’s what it’s all about. If you find something you love and devote your time to it, you will be extremely good in what you do. Being so good means there will be people or companies happy to pay good money for your service or knowledge.

And then strive to become the best in what you’re doing.

By becoming very good in what you’re doing, you will earn more money, more freetime, more social proof, more everything. This is nothing new and when I read articles on entrepreneur.com, forbes, gruenderszene.de or any other business and entrepreneurship related magazine, it feels like every second post is about “5 things you have to do to become succesful”. Those articles will tell you to 1. never stop learning, 2. focus your time, 3. see opportunities, 4. find mentors, and so on.

Bringing it down to one simple thing is this: Find what you love, become good at it, and make sure it’s a skill that is valuable.

If you love it, you will inevitably become good at it.

Be driven by intrinsic cause, not by money

I really enjoyed my life as a child. No “rules”, no boundaries, everything was possible. Entering the real world, it’s tempting to lose everything childish. Rules everywhere and and live seems so limited. But like Steve Jobs said, once you realize that you can build and create your own things and that you can shape life, you will never be the same again.

Don’t leave it to luck or external factors. Start making decisions, be proactive.

But leaving it to pure luck will not work. It’s already enough luck to be born in Germany in 1989. Being born in another country or another time could have been way, way worse. Just appreciate the luck you’ve being granted and realize the rest is up to you.

So, considering that I already used all the luck I was granted (not true, I think we need luck on a daily basis), I believe that continuous growth, focus, and openness to opportunities are the right ingredients for a successful cooking session called life.

This is why I spend my time reading, learning, thinking. Being driven by the desire to be good at something or to reach a goal is the first and most important step to creating value for yourself and for those around you.

So don’t chase the money. Money will come as a result. Chase the dream to build something that will outlast you, or to make the world a better place, or whatever it may be you would devote your energy to.

What you learn in school today will be irrelevant in 20 years.

Look at the most successful people on earth and don’t look any further. Bill Gates, Warren Buffett, Mark Zuckerberg and many others strive for continuous personal development. Sometimes I look at myself and think about where I would be now if I never found out that by keeping on learning, I would become a better version of myself over time.

That’s usually a good trigger for myself to take a break from doing useless stuff (e.g playing DotA). I’ve been there and I’ve realized how important it is to improve myself continuously.

To be very practical: By striving for personal development, I managed to jump the career ladder and increase my salary a couple times in the last 2-3 years. So this really turned out to be worth it.

But there’s more to it. Our school system is completely outdated. What kids learn in school will most likely be completely irrelevant by the time they turn 30. This is mainly because no one really knows how the future will look like exactly 20 years from now. Things will change way faster than they used to, and one sure way to stay up to date is to teach the young generation the art of lifelong learning.

How to do this is out of my expertise. All I know is that the world is changing fast, and that I don’t want internet companies to pull the strings of my life behind the scenes and manipulate me.

Focus on whats important

We only have a couple years on this planet. Actually, unless you’re Elon Musk, making a difference in only one field is a task that will consume a whole lifetime.

Thats why it is so important to focus on only a couple things and never lose sight of what’s important in life. Is it business, travel, family? For me it’s all of that. I believe I can be succesful in business, travel the world and have a healthy family all in one lifetime. Is it a big goal? I don’t think so. It’s achievable for anyone. And I am willing to do anything necessary to get there.

“Success” has a thousand faces.

What’s important for you?

 

How to learn from the best

Everybody is online today. Not only you and me, but also thought leaders, billionaires, entrepreneurs and visionairies – And we can learn from them, updated September 2018

The best share their knowledge

Did you realize that there are millions of interesting people in the world? In fact, everybody has something interesting to tell, although we’re not always interested in listening. But what if people we know from TV or Social Media speak? We usually listen. Why is that? Because they inspire us. They inspire us with knowledge and they inspire us to take action.

It has always been like this. We all knew Bill Gates before the internet was everywhere. We knew him as the founder of Microsoft and the richest man on earth. But that was about it. Today, we know quite a lot more about him. Why? Because we can find articles, videos, book recommendations, and a whole lot of other curated content about him. Bill Gates has his own blog with more than a million page views per month (find it here: https://www.gatesnotes.com/).

Just look at what he writes at the end of his about page, right next to his signature: ”

A Message from Bill:

“I feel very lucky to get to connect with so many extraordinary people. Whenever I have the chance, I set aside a few minutes to share what I’m learning here on the Gates Notes. Thanks for reading.”

He is known to read one book per week, and is on top of that the second richest man on earth. So if a man who is as smart and influencial as Bill Gates shares his knowledge accessible to everybody, wouldn’t it be a pity to not consume and then incorporate as much as possible of it?

I believe so. In fact, I believe a person like Bill Gates is so accessible to us that we can easily consider him a mentor. Wait, what? Yes, it’s true. You will find answers to your questions by reading his articles or watching videos of him on Youtube. He can be your mentor, even though you can’t call or mail him.

We do not need to have personal access to someone to conside him or her a mentor

Hearing the word “mentor” often implicates having a direct and close access to that person. While being able to talk to someone who has the same goals as oneself but is many years ahead is priceless, it’s nearly impossible to have people like that for every aspect in life. Unless you’re given with a strong family network, you won’t just find people like this without effort.

But there’s hope for you and me. In the last years, it became clear to me that having mentors is a garantee for speeding up my personal development. But I soon realized it would be quite hard to find people who could teach me in online marketing, entrepreneurship, finance, relationships, and health at the same time. It was just a bit later that I understood that today, those people and their knowledge are online and accessible.

It didn’t actually happen online. I read a book about self improvement which opened my eyes. The book teached me the learnings of decades of talking to millions of people and figuring out some of the most important rules about relationships. Dale Carnegie put all his knowledge in this book. After reading the book, I read articles, watched videos, and searched for curated ressources about the topic. I learned so much about his ideas and teachings and other topics that I sometimes literally asked myself “what would Carnegie do?”, “What would Buffet do?”, “What would Musk / Ferriss / Gates do?”.

The way of learning through books and through online content works just perfectly. Don’t only look at books and blogs, also podcasts, videos, and other content formats work just fine.

It’s easy to find mentors in Tech (Entrepreneurs) and digital marketing

Bill Gates is just one example of how it is possible to find a great mentor without having direct access. There’s dozens of inspiring personalities for any aspect in life. And with the rise of social media, the possibility to learn from those people went through the roof.

That counts especially in marketing. The top marketing experts know that with a strong brand comes more credibility and therefore more revenue for their companies. Just Look at the ones listed below, they are masters in brand building. On top of that, in Online Marketing and Tech, there’s also a strong philosophy of sharing knowledge. That is why the most inspiring experts have their own blogs, own youtube channels, own Facebook pages, or podcasts. Some even write books about their marketing experience.

That means that any Online Marketer out there is able to learn from the best. Especially in Digital Marketing, where work means a lot of testing and working with trial-and-error approaches, the opportunity to prevent making mistakes by learning from the best is priceless.

Only for that reason should any marketer within the digital field know and learn from people like Neil Patel. So if you are an online marketer looking to grow your skills, this overview of my personal favorite online marketers will lead you to all the knowledge you need to drive traffic to a website, growth hack a platform, go viral with your content, or anything else you might wanna do with your own or your customers digital business.

The list features the people I chose to follow closely and I describe in which ways they mentor me. In fact, I also look closely at entrepreneurs that I find inspiring, not only marketers. There are many more and I’ll increase the list with time.

 

Neil Patel

Neil Patel is an entrepreneur and digital marketing genius who build amazing companies for digital marketers. Hes the co founder of Crazy Egg (A/B testing & heatmaps), Quick Sproud (seo analysis tool), and KISSMetrics (behavioral analytics), which are all tools for online marketers and digital entrepreneurs.

Neil is also a contributor on Inc., Forbes, Entrepreneur.com, TechCrunch and others. His companies work with Tech giants like Google, AirBnb, or Amazon. The Wall Street Journal calls him a top influencer on the web, Forbes says he is one of the top 10 online marketers, and Entrepreneur Magazine says he created one of the 100 most brilliant companies in the world. He was recognized as a top 100 entrepreneur under the age of 30 by President Obama and one of the top 100 entrepreneurs under the age of 35 by the United Nations.

How Neil mentors me: Neil was a SEO professional in the old days, but today he has really really good content about anything in digital marketing. His blog posts are the most thorough and his youtube videos are super authentic and fun to watch.

Learn more about Neil Patel here:

https://neilpatel.com/de/

https://www.youtube.com/user/neilvkpatel

 

Tim Ferriss

Tim Ferriss wrote the bible for Digital Nomads. In The 4-Hour Workweek, he describes how he build a lucrative business that only takes 4 hours per week to manage. On top of that, he defined and described a new way of living, he calls it “lifestyle design” and those who live it the “new rich”.

The 4-Hour Workweek and all of his other books The 4-Hour Body, The 4-Hour Chef, Tools of Titans as well as Tribes of Mentors became New York Times and Wall Street Journal bestsellers. I’ve read them all.

He is also an early stage investor or advisor in Uber, Evernote, Twitter, Alibaba, Facebook, and Shopify.

Tim Ferriss podcast has over 150 million downloads.

How Tim Ferriss is a mentor to me: The highest credit I can give Tim Ferriss is by reading all of his books. Tim Ferriss is a digital nomad, an entrepreneur, an investor, a person who enjoys life, someone who always tries new things and most importantly, someone who loves sharing his experiences. He embodies so many things my generation looks for. He is really inspiring and by making himself a human guinea pic on a regluar basis, he experiences all sorts of things on his own body. On top of that, he intervies the most inspiring people across any area you could think of and knows exactly how to bring his learnings on paper. His content is unique and valuable, and he is just a very smart and thoughtful person. I learn from him in any area of life – health, relationships, business, investing – you name it.

Read his first book: https://www.amazon.de/4-Hour-Workweek-Expanded-Updated-Cutting-Edge/dp/0307465357

Visit his website here: https://tim.blog/

 

Joe Pulizzi

Joe Pulizzi is one of the most famous content marketers. He is the founder of Content Marketing Institute and author of content Inc, which was chosen as one of five must read business books of 2013 by Fortune Magazine. Hes is one of the leaders behind the content marketing hype of the past years.

He is also the author of the content marketing books epic content marketing, Managing Content Marketing, and 2-3 others. His newest book “killing marketing” was released September 2017 (I read it in a weekend sprint in February).

How I get mentored by Joe Pulizzi: For a long time, I liked Joe Pulizzi for his very well made podcast “this old marketing” that he is doing together with his partner Robert Rose. After reading his book “killing marketing” and getting in depth knowledge about executing profitable content marketing, i think even higher of him and will definitely buy “content inc” later.

You can find the podcast here: http://contentmarketinginstitute.com/pnr-with-this-old-marketing-podcast/

Don’t judge him by his oldschool look.

 

Gary Vaynerchuk

Gary Vaynerchuk is the owner of VaynerMedia, a 600 million $ in revenue digital marketing company. He is a super charismatic person that loves to stand in front of the camera.

Above his business success stands his strong character, his straight forward talk and his motivational speaches. His videos like “6 mins for the rest 60 years of your life” get over a million views, his youtube account has over a million subscribers.

Fortune magazine put him in their 40 under 40 list and he was profiled in New York Times, Fortune, Inc. and many others as an inspiring person, which he definitely is.

Gary Vaynerchuk is clearly one of the top influencers for lifestyle entrepreneurs and youngsters who dream of making a million bucks with social media.

Gary Vee as a mentor: He will say it straight in your face: It’s whether you put in the work, or you will never reach your goals. I love that attitude. Gary is a social media beast and I like seeing how much he is winning with his unbeaten authenticity.

Check out his youtube channel here: https://www.youtube.com/channel/UCctXZhXmG-kf3tlIXgVZUlw

or his website here: https://www.garyvaynerchuk.com/

 

Elon Musk

Elon Musk is a one of a kind Entrepreneur. The way he sees the world is something that is hardly understandable, but in a genius way. He plans to bring humans to the Mars, and even imagines dying there. On the other hand, he is the incarnation of an Entrepreneur who wants to make the world a better place.

Elon Musk with his companies is active in many industries:

Zip2 (co founder):

Zip2 was a company  company that provided and licensed online city guide software to newspapers. Elon Musk cashed out 22 millions when the company was sold for more than 300 million US$ in 1999.

X.com (founder) & Paypal:

With X.com, Musk developed an online paying service, just similar to Paypal. Both companies fusioned and Musk held 12% on the company when it was sold to Ebay for 1.5 billion US$ in 2002.

SpaceX (founder)

Musk founded SpaceX in 2002. The company was the first private financed company ever to launch a rocket in to the orbit. That was in 2008. The cost of a launch with a SpaceX rocket is three times cheaper than of those companies which are backed by the government.

Tesla (Investor, later CEO):

After investing in Tesla in 2003, Musk became the CEO of the company and leads it since then. Tesla had the chance to conquer the electric car market, but struggled to build enough cars many times. But Tesla is not only an electric car company, Tesla also makes batteries and solar panel cells.

Neurolink, The Boring Company, and what ever else will come..

Elon Musk as my mentor: I read his biography and watched many videos. I think he truly tackels many difficult challenges that might change the world to the better. To me, he is the living example of someone who follows his passion and chases his dreams, regardless of what others think. That’s just inspiring and, thinking about it, looking at him / listening to him provides a direct view into the future or how the future might look like.

Steve Jobs

Steve Jobs was truly inspiring. Reading his biography provided very deep insights in his life and character. Steve Jobs was someone who lived in a tunnel, he ignored everything that wasn’t goal oriented. While this characteristic was so strong that it made him an unpleasant person to work with, I believe that being goal oriented for a lifetime will result in overtrumping everybodys expectations big time. In this way, I like to think of him as a mentor about focusing on whats important in life and in career.

 

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Warren Buffet

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Who is your number one person in the world, that you learned from?

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Über Markus Kümpel

Markus ist ein leidenschaftlicher Online-Marketer und Startup-Enthusiast. Er hat für viele verschiedene Startups in leitenden Positionen gearbeitet und sich dabei voll und ganz der Online-Vermarktung verschrieben. Seine Mission ist es, junge Unternehmen beim Wachstum zu unterstützen.

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